Діагностика педагогічного колективу


Чи прагнете Ви успіху?

 

Рівні мотивації

Високий

Середній

Невисокий

Кількість учасників

9

30

1

Січень,2021р.

Діагностика  педколективу.

ТЕСТ ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРИ МОТИВАЦІЇ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ"

Визначаючи структуру мотивації трудової діяльності керівник закладу освіти може використати методику К. Замфіра «Структура мотивації трудової діяльності». Вона містить у собі три компоненти: внутрішню мотивацію (ВМ), зовнішню позитивну мотивацію (ЗПМ) і зовнішню негативну мотивацію (ЗНМ). Оптимальним є співвідношення ВМ > ЗПМ > ЗНМ. Чим більше зміщення величин вправо, тим гірше становлення людини до діяльності, тим менша спонукальна сила мотиваційного комплексу.

Структура мотивації трудової діяльності
Результати проведеної діагностики педагогічного колективу.

№ п/п
Мотивація
Внутрішня
ВМ
Зовнішня
позитивна  ЗПМ
негативна  ЗНМ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1.  12
2.  15.5
3.  17
4.  13.5
5.  14.5
6.  18
7.  14
8.  17.5
9.  16
10. 20
11. 20
12. 16
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.


1.  14
2.  14
3.  16.6
4.  12
5.  12.3
6.  15.6
7.  10
8.  12.6
9.  12.3
10. 15
11. 15
12. 13.3
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1.  13
2.  17
3.  9
4.  13
5.  15.5
6.  13.5
7.  7.5
8.  18.5
9. 12
10. 12
11. 12
12. 12.5
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.



Відповідно до інструкції вищезазначеної методики, пропонується дати оцінку різним типам мотивів у таких чотирьох випадках:

1. Як би Ви оцінили ці мотиви, якщо були б керівником?
2. Як оцінює їх Ваш керівник?
3. Як Ви самі оцінюєте їх у своїй роботі?
4. Як оцінюють їх Ваші колеги?
Нижче подано 7 позицій, на які потрібно дати відповідь. При оцінюванні використовуйте таку шкалу: 1 бал – дуже невелике; 2 бали – невелике; 3 бали – середнє; 4 бали – велике; 5 балів – дуже велике. За отриманими результатами порівнюється вираженість окремих видів мотивації.
1. Грошовий заробіток:
а) я як керівник ______________________; б) мій керівник _____________________;
в) я сам _____________________; г) мої колеги ____________________________.
2. Прагнення до кар’єрного росту:
а) я як керівник ______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам _______________________; г) мої колеги __________________________.
3. Прагнення уникнути критики зі сторони керівника і колег:
а) я як керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам ________________________; г) мої колеги _________________________.
4. Прагнення уникнути можливих покарань або неприємностей:
а) я як керівник _____________________; б) мій керівник _____________________;
в) я сам ____________________________; г) мої колеги _______________________.
5. Орієнтир на престиж та повагу зі сторони інших:
а) я як керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам ______________________________; г) мої колеги _____________________.
6. Задоволення від добре виконаної роботи:
а) я як керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам _________________________; г) мої колеги _________________________.
7. Суспільна користь праці:
а) я як керівник ________________________; б) мій керівник _________________;
в) я сам ___________________________; г) мої колеги _______________________.
                                                                    
Для обробки та інтерпретації результатів потрібно порахувати окремі показники, враховуючи, що
ВМ = (бали за відповідь 6 + бали за відповідь 7) / 2;
ЗПМ = (сума балів за відповіді 1, 2, 5) / 3;
ЗНМ = (сума балів за відповіді 3 та 4) / 2.
Вписати отримані показники у таблицю «Структура мотивації трудової діяльності».

Структура мотивації трудової діяльності
(оберіть собі номер і біля нього давайте підповідь, коли невистачатиме номерів подовжіть колонку через Enter)
№ п/п
Мотивація
Внутрішня
ВМ
Зовнішня
позитивна  ЗПМ
негативна  ЗНМ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.





Для обробки та інтерпретації результатів потрібно порахувати окремі показники, враховуючи, що
ВМ = (бали за відповідь 6 + бали за відповідь 7) / 2;
ЗПМ = (сума балів за відповіді 1, 2, 5) / 3;
ЗНМ = (сума балів за відповіді 3 та 4) / 2.
Вписати отримані показники у таблицю «Структура мотивації трудової діяльності».











Тест «Який Ваш креативний потенціал?»

Креативний потенціал досліджується в трьох основних виявах: «Моя особистість»; «Мій підхід до розв’язання проблем»;  «Моє робоче середовище». Окрім того, визначається загальний показник креативності. Цей опитувальник дозволить Вам пізнати Ваш креативний потенціал і визначити, що саме, можливо, заважає Вам на шляху до більшого новаторства. Прочитайте, будь ласка, наступні твердження, навпроти кожного твердження поставте знак «Х» в одну з колонок залежно від того, чи буває так завжди, часто, іноді, рідко чи ніколи.
Учасникам видається опитувальник з інструкцією. Напишіть у кожному рядку бал, який Ви отримали після Вашої відповіді, користуючись таким ключем:
-                                                                             відповіді на всі непарні питання (1, 3, 5 та ін.) оцінюються так: завжди – 1, часто – 2, іноді – 3, рідко – 4, ніколи – 5 балів.
-                                                                             відповіді на парні питання оцінюються так: завжди – 5, часто – 4, іноді – 3, рідко – 2, ніколи – 1 балів.



Текст опитувальника

Завжди
Часто
Іноді
Рідко
Ніколи
Бали
А. Моя особистість.






1. Мені не вистачає впевненості у собі.






2. Я ціную критичність.






3. Я боюся відрізнятися від інших.






4. Мої батьки схвалювали мою креативність.






5. Я почуваюся некомфортно в ситуації невизначеності.






6. Мені подобаються нові обличчя, місця.






7. Мені необхідно постійне відчуття порядку в моєму житті.






8. Я вважаю, що марення, мрії можуть здійснитися.






9. Я почуваюся ніяково, коли люди виявляють свої почуття.






10. Я отримую задоволення, граючи ролі.






11. Я досягаю більшого, коли наслідую правила.






12. Я дозволяю своїм почуттям керувати мною.






13. Мені подобається, коли мене вважають незалежним.






14. Мені подобається бути разом з вільно мислячими людьми.






15. Я скоріше креативний, ніж активний.






16. Мені подобається зазирати далеко уперед.








Завжди
Часто
Іноді
Рідко
Ніколи
Бали
В. Мій підхід до розв’язання проблем.






1. Стикаючись із проблемою, я роблю поспішні висновки.






2. Коли проблема виникає, я стаю об’єктивним і аналітичним.






3. Необхідні всі факти, щоб прийняти рішення.






4. Моє внутрішнє відчуття допомагає мені.






5. Я розраховую на свої минулі знання подібних проблем.






6. Я ненавиджу працювати над деталями.






7. Секрет успіху – укомплектований штат персоналу.






8. Статистичні дані та діаграми дають викривлену картину.






9. До проблем треба підходити однаково.






10. Мене сприймають як людину, що розв’язує проблеми оригінально.






11. У мене є труднощі із пошуком розв’язання проблеми.






12. Я використовую спеціальні техніки для розв’язку проблеми.






13. Я сумую, якщо проблема видається надто складною.






14. Коли інші не беруться за справу, я роблю це, якщо можу.






15. Я люблю читати інструкції перед тим, як почати щось нове.






16. Я вірю, що процес пошуку рішень творчий.








Завжди
Часто
Іноді
Рідко
Ніколи
Бали
С. Моє робоче середовище.






1. Люди в моїй організації думають, що їх спосіб дій – найкращий.






2. Навколо мене креативність сприймають як ключ до виживання.






3. Межі моїх повноважень чітко визначені.






4.Тут сприймаються корисні ідеї ззовні.






5. Час для творчих роздумів в цій організації є обмеженим






6. Змагання між працівниками сприймається як здорове явище.






7. Я міг би охарактеризувати мою організацію як затишну та орієнтовану на співробітництво.






8. У цій організації ми любимо знаходити проблеми.






9. Тут, якщо ви креативні, це означає – мрійник.






10. У цій організації креативним людям дають свободу.






11. Організаційні процедури вбивають ідеї.






12. Я можу вільно висловлювати свої ідеї, не боячись, що їх вкрадуть.






13. Мене зупинять, якщо я почну пропонувати нові рішення.






14. Тут хороші ідеї являють цінність самі по собі.






15. Нові ідеї повинні бути детально описані.






16. Інновації схвалюються в цій організації.







Підрахуйте загальний бал для кожного розділу: А, В і С. Визначте Ваш креативний потенціал, просумувавши три оцінки: А + В + С.
Одержаний результат інтерпретується відповідно до опису:
А. Моя особистість.
16-37 балів. Ваш креативний потенціал стримується деякими Вашими почуттями стосовно себе, і Ви будете здивовані, як багато креативності вивільниться одного разу, коли Ви дозволите собі бути креативним.
38-59 балів. Ваш креативний потенціал достатньо розвинений, але не завжди проявляється. Цьому заважають деякі особливості Вашої особистості. Вам необхідно навчитися регулювати емоційні стани, знижуючи напругу. Це допомагає зменшити дію бар’єрів.
60-80 балів. Ви висококреативні. При цьому Ви маєте здібності надихати до креативності інших.
В. Мій підхід до розв’язання проблем.
16-37 балів. Ваш стиль розв’язання проблем має тенденцію бути «книжним», йому бракує креативності.
38-59 балів. Ваш підхід до розв’язання проблем іноді визначається ригідністю і може приводити до стандартних рішень, які більше, ніж потрібно, спираються на минулі розв’язання подібних проблем. Намагайтеся звільнитися від цього, і Ваша креативність проявить себе.
60-80 балів. У Вас відкритий, креативний підхід до розв’язання проблем. Ви можете підтримувати інших під час розв’язання проблем та скористатися кожним зручним випадком для того, щоб створити дух підприємництва і проблематизувати середовище навколо себе.
С. Моє робоче середовище.
16-37 балів. Ваше робоче середовище не підтримує креативного мислення. Подивіться на Ваші бали за пунктами А і В. Якщо вони високі, то Ви, безумовно, відчуваєте напругу на роботі. Як Ви збираєтеся боротися з цим?
38-59 балів. Іноді важко бути креативним на Вашій роботі. Якщо у Вас високі оцінки за пунктами А і В, використовуйте Ваші можливості для того, щоб змінити середовище.
60–80 балів. Ви працюєте в ідеальному середовищі для креативної особистості. Однак, якщо у Вас низькі оцінки за пунктами А і В, Вам слід працювати над розвитком Вашої креативного потенціалу. Ніхто не збирається Вам заважати пропонувати нові ідеї.
А + В + С
48-111 балів. Нині Ви розумієте, що всі ми маємо значний потенціал креативності, – йому тільки треба дати шанс проявитися. Тому позбудьтеся перепон для прояву своєї креативності зі свого боку і з боку інших.
         112-176 балів. У Вас хороший креативний потенціал, який поки прихований і стримується чи Вами особисто, чи Вашим підходом до розв’язання проблем, чи Вашим робочим середовищем. Ви в змозі змінити кожен з трьох аспектів – так чого ж Ви зволікаєте?
177-240 балів. Ви, вочевидь, висококреативна особистість з великим потенціалом. Продовжуйте розвивати Ваш талан, прагнучи знайти нові шляхи його використання – вдома, у Ваших захопленнях, і, звісно, на роботі.




                                 

  ДОСЛІДЖЕННЯ    РІВНЯ    КОМУНІКАТИВНОСТІ 
                            ВЧИТЕЛЬСЬКОГО      КОЛЕКТИВУ.
Інтерпретація  результатів.
45-49 балів --  комунікативна  діяльність  дуже напружена   і   наближена до мо-
делі  активної  взаємодії.Педагог  досягнув  вершин  майстерності, вільно  воло-
діє  аудиторією. Як  деригент  прекрасно  розподіляє  свою  увагу, усі  засоби
спілкування  органічно  вплетені  у  взаємодію  з  учнем. Зі  сторони  може  ви-
глядати, що  зібралась  компанія  давно  знайомих  людей  для  обговорення
останніх  подій. Але  при  цьому  усі  зайняті  спільною  справою, і  заняття  до-
сягає  поставленої  мети.
35-44 бали --  висока оцінка. Дружня невимушена  атмосфера  панує  в  аудито-
рії. Усі  зацікавлено  спостерігають  за  педагогом  або  обговорюють  поставле-
не  запитання.Активно  висловлюються, пропонують  варіанти  вирішення  проблеми.Стихійність  відсутня.Педагог  коректно  спрямовує  хід  заняття, не
забуваючи  віддавати  належне  гумору  та  кмітливості  присутніх.Будь-яка
вдала  пропозиція  підтримується   помірною  похвалою. Заняття  проходить
продуктивно  при  активній  взаємодії  сторін.
20-34 бали – характеризують  педагога  як  задовільно  володіючого  засобами
спілкування.Його  комунікативна   діяльність  достатньо  вільна  по  формі, він         
легко  входить  в  контакт , але  не  всі  перебувають  в  полі  його  уваги.В  ім.-
провізованих  дискусіях  він  спирається  на  найбільш  активну  частину  при-
сутніх, інші  ж  виступають , в основному,  спостерігачами. Заняття  проходить
активно, але  не  завжди  досягає   поставленої  мети. Зміст  заняття  може  ми-
мовільно  жертвуватися  формі  спілкування. Можливі   прояви  елементів  мо-
делей  диференційованої  уваги  та  негнучкого  реагування.
11-19 балів – низька  оцінка  комунікативної  діяльності. Присутня  односторон-
ня  спрямованість  навчально-виховного  впливу  зі  сторони  педагога. Невиди-
мі  бар*єри  спілкування  є  перепоною  живим  контактам  сторін. Аудиторія 
пасивна, ініціатива  пригнічується  домінуючим  положенням  педагога. Його
стиль  нагадує  авторитарну  або  неконтактну  моделі  спілкування.
7-10 балів – будь-яка  взаємодія  з  аудиторією  відсутня. Спілкування  розвива-
ється   за  моделями  дикторського  або  гипорефлексивного  стилю.За  психо-
гічним  змістом  анонімне  і  практично  нічим  не  відрізняється  від  масової  
публічної  лекції. Педагогічні  функції  обмежуються  лише  інформаційною
стороною.
                                                      
                                     ТЕСТ

Оберіть оцінку якості, сумуйте результати, співставте з інтерпретацією.

1.Доброзичливість            7 6 5 4 3  2  1              Недоброзичливість
2.Зацікавленість                7 6 5 4 3  2  1              Байдужість
3.Підтримка  ініці-            7 6 5 4 3  2  1              Пригнічення  ініціативи
ативи  учнів
4.Відкритість(у  по-          7 6 5 4 3  2  1              Замкнутість(прагнення
 чуттях ,поведінці,                                                 триматись за  соціальну
відсутність “маски”)                                              роль,страх перед власними
                                                                                 недоліками,тривога за  пре-
                                                                                 стиж.

5.Активність(постій-         7 6 5 4 3  2  1              Пасивність(не керує проце-
но  у  спілкуванні,три-                                          сом  спілкування,лишає  йо-
має  учнів  у “тонусі”)                                           го  на  самоплин)
6.Гнучкість(легко відчу-   7 6 5 4 3  2  1              Твердість (не помічає змін в
ває  та  вирішує  виник-                                         настрої  класу,спрямований
лі  проблеми та  кон-                                              ніби на  себе)
флікти)
7.Диференційованість       7 6 5 4 3  2  1               Відсутній  диференційова-
(індивідуальний під-                                              ний  ( індивідуальний) підхід
 хід ) у  спілкуванні.                                               у  спілкуванні  з  учнями. 

Немає коментарів:

Дописати коментар