| ||||||||||||||||||||||||
Січень,2021р.
Діагностика педколективу.
ТЕСТ “ВИЗНАЧЕННЯ
СТРУКТУРИ МОТИВАЦІЇ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ"
Визначаючи структуру мотивації трудової діяльності керівник закладу освіти може використати методику К. Замфіра «Структура мотивації трудової діяльності». Вона містить у собі три компоненти: внутрішню мотивацію (ВМ), зовнішню позитивну мотивацію (ЗПМ) і зовнішню негативну мотивацію (ЗНМ). Оптимальним є співвідношення ВМ > ЗПМ > ЗНМ. Чим більше зміщення величин вправо, тим гірше становлення людини до діяльності, тим менша спонукальна сила мотиваційного комплексу.
Структура мотивації трудової діяльності
Результати проведеної діагностики педагогічного колективу.
№ п/п
Мотивація
Внутрішня
ВМ
Зовнішня
позитивна ЗПМ
негативна ЗНМ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1. 12
2. 15.5
3. 17
4. 13.5
5. 14.5
6. 18
7. 14
8. 17.5
9. 16
10. 20
11. 20
12. 16
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1. 14
2. 14
3. 16.6
4. 12
5. 12.3
6. 15.6
7. 10
8. 12.6
9. 12.3
10. 15
11. 15
12. 13.3
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1. 13
2. 17
3. 9
4. 13
5. 15.5
6. 13.5
7. 7.5
8. 18.5
9. 12
10. 12
11. 12
12. 12.5
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Структура мотивації трудової діяльності
Результати проведеної діагностики педагогічного колективу.
№ п/п
Мотивація
Внутрішня
ВМ
ВМ
Зовнішня
позитивна ЗПМ
негативна ЗНМ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1. 12
2. 15.5
3. 17
4. 13.5
5. 14.5
6. 18
7. 14
8. 17.5
9. 16
10. 20
11. 20
12. 16
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2. 15.5
3. 17
4. 13.5
5. 14.5
6. 18
7. 14
8. 17.5
9. 16
10. 20
11. 20
12. 16
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1. 14
2. 14
3. 16.6
4. 12
5. 12.3
6. 15.6
7. 10
8. 12.6
9. 12.3
10. 15
11. 15
12. 13.3
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2. 14
3. 16.6
4. 12
5. 12.3
6. 15.6
7. 10
8. 12.6
9. 12.3
10. 15
11. 15
12. 13.3
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1. 13
2. 17
3. 9
4. 13
5. 15.5
6. 13.5
7. 7.5
8. 18.5
9. 12
10. 12
11. 12
12. 12.5
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2. 17
3. 9
4. 13
5. 15.5
6. 13.5
7. 7.5
8. 18.5
9. 12
10. 12
11. 12
12. 12.5
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Відповідно до інструкції вищезазначеної методики, пропонується дати оцінку різним типам мотивів у таких чотирьох випадках:
1. Як би Ви
оцінили ці мотиви, якщо були б керівником?
2. Як оцінює
їх Ваш керівник?
3. Як Ви
самі оцінюєте їх у своїй роботі?
4. Як
оцінюють їх Ваші колеги?
Нижче подано
7 позицій, на які потрібно дати відповідь. При оцінюванні використовуйте таку
шкалу: 1 бал – дуже невелике; 2 бали – невелике; 3 бали – середнє; 4 бали –
велике; 5 балів – дуже велике. За отриманими результатами порівнюється
вираженість окремих видів мотивації.
1. Грошовий заробіток:
а) я як
керівник ______________________; б) мій керівник _____________________;
в) я сам
_____________________; г) мої колеги ____________________________.
2. Прагнення до кар’єрного росту:
а) я як
керівник ______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам
_______________________; г) мої колеги __________________________.
3. Прагнення уникнути критики зі сторони керівника і
колег:
а) я як
керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам
________________________; г) мої колеги _________________________.
4. Прагнення уникнути можливих покарань або
неприємностей:
а) я як
керівник _____________________; б) мій керівник _____________________;
в) я сам
____________________________; г) мої колеги _______________________.
5. Орієнтир на престиж та повагу зі сторони інших:
а) я як
керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам
______________________________; г) мої колеги _____________________.
6. Задоволення від добре виконаної роботи:
а) я як
керівник _______________________; б) мій керівник ___________________;
в) я сам
_________________________; г) мої колеги _________________________.
7. Суспільна користь праці:
а) я як
керівник ________________________; б) мій керівник _________________;
в) я сам
___________________________; г) мої колеги _______________________.
Для обробки
та інтерпретації результатів потрібно порахувати окремі показники, враховуючи,
що
ВМ = (бали
за відповідь 6 + бали за відповідь 7) / 2;
ЗПМ = (сума
балів за відповіді 1, 2, 5) / 3;
ЗНМ = (сума
балів за відповіді 3 та 4) / 2.
Вписати
отримані показники у таблицю «Структура мотивації трудової діяльності».
Структура мотивації трудової діяльності
(оберіть собі номер і біля нього давайте підповідь, коли невистачатиме номерів подовжіть колонку через Enter)
(оберіть собі номер і біля нього давайте підповідь, коли невистачатиме номерів подовжіть колонку через Enter)
№ п/п
|
Мотивація
|
||
Внутрішня
ВМ |
Зовнішня
|
||
позитивна ЗПМ
|
негативна ЗНМ
|
||
1
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
1.
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1.
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1.
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Для обробки та інтерпретації результатів потрібно порахувати окремі показники, враховуючи, що
ВМ = (бали за відповідь 6 + бали за відповідь 7) / 2;
ЗПМ = (сума балів за відповіді 1, 2, 5) / 3;
ЗНМ = (сума балів за відповіді 3 та 4) / 2.
Вписати отримані показники у таблицю «Структура мотивації трудової діяльності».
Тест «Який Ваш креативний потенціал?»
Креативний потенціал досліджується в
трьох основних виявах: «Моя особистість»; «Мій підхід до розв’язання
проблем»; «Моє робоче середовище». Окрім
того, визначається загальний показник креативності. Цей опитувальник дозволить
Вам пізнати Ваш креативний потенціал і визначити, що саме, можливо, заважає Вам
на шляху до більшого новаторства. Прочитайте, будь ласка, наступні твердження,
навпроти кожного твердження поставте знак «Х» в одну з колонок залежно від
того, чи буває так завжди, часто, іноді, рідко чи ніколи.
Учасникам видається опитувальник з
інструкцією. Напишіть у кожному рядку бал, який Ви отримали після Вашої
відповіді, користуючись таким ключем:
-
відповіді на всі непарні питання (1, 3,
5 та ін.) оцінюються так: завжди – 1, часто – 2, іноді – 3, рідко – 4, ніколи –
5 балів.
-
відповіді на парні питання оцінюються
так: завжди – 5, часто – 4, іноді – 3, рідко – 2, ніколи – 1 балів.
Текст опитувальника
Завжди
|
Часто
|
Іноді
|
Рідко
|
Ніколи
|
Бали
|
|
А. Моя
особистість.
|
||||||
1. Мені не вистачає впевненості у собі.
|
||||||
2. Я ціную критичність.
|
||||||
3. Я боюся відрізнятися від інших.
|
||||||
4. Мої батьки схвалювали мою креативність.
|
||||||
5. Я почуваюся некомфортно в ситуації
невизначеності.
|
||||||
6. Мені подобаються нові обличчя, місця.
|
||||||
7. Мені необхідно постійне відчуття порядку в
моєму житті.
|
||||||
8. Я вважаю, що марення, мрії можуть здійснитися.
|
||||||
9. Я почуваюся ніяково, коли люди виявляють свої
почуття.
|
||||||
10. Я отримую задоволення, граючи ролі.
|
||||||
11. Я досягаю більшого, коли наслідую правила.
|
||||||
12. Я дозволяю своїм почуттям керувати мною.
|
||||||
13. Мені подобається, коли мене вважають
незалежним.
|
||||||
14. Мені подобається бути разом з вільно мислячими
людьми.
|
||||||
15. Я скоріше креативний, ніж активний.
|
||||||
16. Мені подобається зазирати далеко уперед.
|
Завжди
|
Часто
|
Іноді
|
Рідко
|
Ніколи
|
Бали
|
|
В. Мій
підхід до розв’язання проблем.
|
||||||
1. Стикаючись із проблемою, я роблю поспішні
висновки.
|
||||||
2. Коли проблема виникає, я стаю об’єктивним і
аналітичним.
|
||||||
3. Необхідні всі факти, щоб прийняти рішення.
|
||||||
4. Моє внутрішнє відчуття допомагає мені.
|
||||||
5. Я розраховую на свої минулі знання подібних
проблем.
|
||||||
6. Я ненавиджу працювати над деталями.
|
||||||
7. Секрет успіху – укомплектований штат персоналу.
|
||||||
8. Статистичні дані та діаграми дають викривлену
картину.
|
||||||
9. До проблем треба підходити однаково.
|
||||||
10. Мене сприймають як людину, що розв’язує
проблеми оригінально.
|
||||||
11. У мене є труднощі із пошуком розв’язання
проблеми.
|
||||||
12. Я використовую спеціальні техніки для
розв’язку проблеми.
|
||||||
13. Я сумую, якщо проблема видається надто
складною.
|
||||||
14. Коли інші не беруться за справу, я роблю це,
якщо можу.
|
||||||
15. Я люблю читати інструкції перед тим, як почати
щось нове.
|
||||||
16. Я вірю, що процес пошуку рішень творчий.
|
Завжди
|
Часто
|
Іноді
|
Рідко
|
Ніколи
|
Бали
|
|
С. Моє
робоче середовище.
|
||||||
1. Люди в моїй організації думають, що їх спосіб
дій – найкращий.
|
||||||
2. Навколо мене креативність сприймають як ключ до
виживання.
|
||||||
3. Межі моїх повноважень чітко визначені.
|
||||||
4.Тут сприймаються корисні ідеї ззовні.
|
||||||
5. Час для творчих роздумів в цій організації є
обмеженим
|
||||||
6. Змагання між працівниками сприймається як
здорове явище.
|
||||||
7. Я міг би охарактеризувати мою організацію як
затишну та орієнтовану на співробітництво.
|
||||||
8. У цій організації ми
любимо знаходити проблеми.
|
||||||
9. Тут, якщо ви креативні, це означає – мрійник.
|
||||||
10. У цій організації креативним людям дають
свободу.
|
||||||
11. Організаційні процедури вбивають ідеї.
|
||||||
12. Я можу вільно висловлювати свої ідеї, не
боячись, що їх вкрадуть.
|
||||||
13. Мене зупинять, якщо я почну пропонувати нові
рішення.
|
||||||
14. Тут хороші ідеї являють цінність самі по собі.
|
||||||
15. Нові ідеї повинні бути детально описані.
|
||||||
16. Інновації схвалюються в цій організації.
|
Підрахуйте загальний бал для кожного
розділу: А, В і С. Визначте Ваш креативний потенціал, просумувавши три оцінки:
А + В + С.
Одержаний результат
інтерпретується відповідно до опису:
А. Моя
особистість.
16-37
балів.
Ваш креативний потенціал стримується деякими Вашими почуттями стосовно себе, і
Ви будете здивовані, як багато креативності вивільниться одного разу, коли Ви
дозволите собі бути креативним.
38-59 балів. Ваш
креативний потенціал достатньо розвинений, але не завжди проявляється. Цьому
заважають деякі особливості Вашої особистості. Вам необхідно навчитися
регулювати емоційні стани, знижуючи напругу. Це допомагає зменшити дію
бар’єрів.
60-80
балів.
Ви висококреативні. При цьому Ви маєте здібності надихати до креативності
інших.
В. Мій
підхід до розв’язання проблем.
16-37
балів.
Ваш стиль розв’язання проблем має тенденцію бути «книжним», йому бракує
креативності.
38-59
балів.
Ваш підхід до розв’язання проблем іноді визначається ригідністю і може
приводити до стандартних рішень, які більше, ніж потрібно, спираються на минулі
розв’язання подібних проблем. Намагайтеся звільнитися від цього, і Ваша
креативність проявить себе.
60-80
балів. У
Вас відкритий, креативний підхід до розв’язання проблем. Ви можете підтримувати
інших під час розв’язання проблем та скористатися кожним зручним випадком для
того, щоб створити дух підприємництва і проблематизувати середовище навколо
себе.
С. Моє
робоче середовище.
16-37
балів.
Ваше робоче середовище не підтримує креативного мислення. Подивіться на Ваші
бали за пунктами А і В. Якщо вони високі, то Ви, безумовно, відчуваєте напругу
на роботі. Як Ви збираєтеся боротися з цим?
38-59
балів.
Іноді важко бути креативним на Вашій роботі. Якщо у Вас високі оцінки за
пунктами А і В, використовуйте Ваші можливості для того, щоб змінити
середовище.
60–80
балів.
Ви працюєте в ідеальному середовищі для креативної особистості. Однак, якщо у
Вас низькі оцінки за пунктами А і В, Вам слід працювати над розвитком Вашої
креативного потенціалу. Ніхто не збирається Вам заважати пропонувати нові ідеї.
А + В +
С
48-111
балів.
Нині Ви розумієте, що всі ми маємо значний потенціал креативності, – йому
тільки треба дати шанс проявитися. Тому позбудьтеся перепон для прояву своєї
креативності зі свого боку і з боку інших.
112-176 балів. У Вас хороший креативний потенціал, який поки прихований
і стримується чи Вами особисто, чи Вашим підходом до розв’язання проблем, чи
Вашим робочим середовищем. Ви в змозі змінити кожен з трьох аспектів – так чого
ж Ви зволікаєте?
177-240
балів.
Ви, вочевидь, висококреативна особистість з великим потенціалом. Продовжуйте
розвивати Ваш талан, прагнучи знайти нові шляхи його використання – вдома, у
Ваших захопленнях, і, звісно, на роботі.
ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ КОМУНІКАТИВНОСТІ
ВЧИТЕЛЬСЬКОГО КОЛЕКТИВУ.
Інтерпретація результатів.
45-49 балів -- комунікативна діяльність дуже напружена і наближена до мо-
делі активної взаємодії.Педагог досягнув вершин майстерності, вільно воло-
діє аудиторією. Як деригент прекрасно розподіляє свою увагу, усі засоби
спілкування органічно вплетені у взаємодію з учнем. Зі сторони може ви-
глядати, що зібралась компанія давно знайомих людей для обговорення
останніх подій. Але при цьому усі зайняті спільною справою, і заняття до-
сягає поставленої мети.
35-44 бали -- висока оцінка. Дружня невимушена атмосфера панує в аудито-
рії. Усі зацікавлено спостерігають за педагогом або обговорюють поставле-
не запитання.Активно висловлюються, пропонують варіанти вирішення проблеми.Стихійність відсутня.Педагог коректно спрямовує хід заняття, не
забуваючи віддавати належне гумору та кмітливості присутніх.Будь-яка
вдала пропозиція підтримується помірною похвалою. Заняття проходить
продуктивно при активній взаємодії сторін.
20-34 бали – характеризують педагога як задовільно володіючого засобами
спілкування.Його комунікативна діяльність достатньо вільна по формі, він
легко входить в контакт , але не всі перебувають в полі його уваги.В ім.-
провізованих дискусіях він спирається на найбільш активну частину при-
сутніх, інші ж виступають , в основному, спостерігачами. Заняття проходить
активно, але не завжди досягає поставленої мети. Зміст заняття може ми-
мовільно жертвуватися формі спілкування. Можливі прояви елементів мо-
делей диференційованої уваги та негнучкого реагування.
11-19 балів – низька оцінка комунікативної діяльності. Присутня односторон-
ня спрямованість навчально-виховного впливу зі сторони педагога. Невиди-
мі бар*єри спілкування є перепоною живим контактам сторін. Аудиторія
пасивна, ініціатива пригнічується домінуючим положенням педагога. Його
стиль нагадує авторитарну або неконтактну моделі спілкування.
7-10 балів – будь-яка взаємодія з аудиторією відсутня. Спілкування розвива-
ється за моделями дикторського або гипорефлексивного стилю.За психо-
гічним змістом анонімне і практично нічим не відрізняється від масової
публічної лекції. Педагогічні функції обмежуються лише інформаційною
стороною.
ТЕСТ
Оберіть оцінку якості, сумуйте результати, співставте з інтерпретацією.
1.Доброзичливість 7 6 5 4 3 2 1 Недоброзичливість
2.Зацікавленість 7 6 5 4 3 2 1 Байдужість
3.Підтримка ініці- 7 6 5 4 3 2 1 Пригнічення ініціативи
ативи учнів
4.Відкритість(у по- 7 6 5 4 3 2 1 Замкнутість(прагнення
чуттях ,поведінці, триматись за соціальну
відсутність “маски”) роль,страх перед власними
недоліками,тривога за пре-
стиж.
5.Активність(постій- 7 6 5 4 3 2 1 Пасивність(не керує проце-
но у спілкуванні,три- сом спілкування,лишає йо-
має учнів у “тонусі”) го на самоплин)
6.Гнучкість(легко відчу- 7 6 5 4 3 2 1 Твердість (не помічає змін в
ває та вирішує виник- настрої класу,спрямований
лі проблеми та кон- ніби на себе)
флікти)
7.Диференційованість 7 6 5 4 3 2 1 Відсутній диференційова-
(індивідуальний під- ний ( індивідуальний) підхід
хід ) у спілкуванні. у спілкуванні з учнями.
Немає коментарів:
Дописати коментар